רפורמה בביטוחי הבריאות 2022

בדצמבר 2022 תיכנס יכנס לתוקף הנוסח הסופי של הרפורמה בביטוחי הבריאות, והוא יכלול מספר שינויים מרכזיים אשר ישפיעו באופן משמעותי על שוק הביטוח, יקחו את הכוח מחברות הביטוח הגדולות והחזקות ויחזירו אותו לאזרח הקטן. להלן השינויים עליהם מתבססת הרפורמה אשר יצאה לדרך בשנת 2016 ותסתיים בסוף שנת 2022:

  • קביעת כיסוי אחיד של ביטוחי הבריאות – לפי התקנות החדשות, נקבע כיבוי אחיד של ביטוחי בריאות משלימים כמו ביטוח ניתוחים פרטיים, ביטוח השתלות, ביטוח תרופות אשר לא נמצאות בסל הבריאות, כמו גם ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו”ל. הפוליסה האחידה מכילה למעשה את כל הכיסויים החיוניים בביטוח הבריאות מלבד ביטוח בריאות ממלכתי והשב”ן (הכיסויים הנרחבים אותן מציעות קופות החולים במסלולים מתקדמים כמו מכבי שלי, כללית מושלם, לאומית זהב ועוד), והתחרות האמיתית בין חברות הביטוח עברה למגרשי השירות והמחיר.
  • פוליסה מתחדשת אחת לשנתיים – אם בעבר היה נהוג כי הפוליסה שנקבעה בתחילת השירות היא הפוליסה שתישאר עד סופו, בזכות הרפורמה ביטוחי הבריאות למעט ביטוח סיעודי, ביטוח שיניים וביטוח תאונות אישיות, יתעדכנו מאליהם מדי שנתיים ללא בחינה מחודשת של מצבו הרפואי של המבוטח ותוך עדכון התנאים בביטוחים אלו לתנאים העדכניים אותן מציעות חברות הביטוח. כך, המבוטחים יוכלו ליהנות מהחידושים והשינויים אשר מתרחשים בתחום ביטוחי הבריאות והרפואה. כך, בזכות נקודות החידוש האחידות בקרב כלל המבוטחים, הרפורמה עתידה לעודד תחרות בשוק הביטוח בכל הנוגע למחיר החידוש. 
  • מחשבון דיגיטלי להשוואת ביטוחי בריאות – ידע זה כוח, ואם בעבר היה קשה לקבל מידע אודות הפרמיות והפוליסות בחברות הביטוח השונות, כיום בזכות הרפורמה ניתן בקלות ובמהירות לבצע השוואה בין עיקרי הכיסויים הנמכרים במסגרת ביטוחי הבריאות. המחשבון למעשה יאפשר לצרכן לקבל החלטה מושכלת טרם קניית או חידוש ביטוח, המבוססת על המחיר, על הכיסוי ועל השירות שהוא עתיד לקבל מחברת הביטוח
  • הפרדת הכיסויים הביטוחיים – לפני הרפורמה היה נהוג למכור ביטוחים בחבילות, ופעמים רבים צרכנים מצאו את עצמם משלמים על ביטוח שהם לא זקוקים לו משום שהיה במסגרת החבילה. בזכות הרפורמה, כיום צרכן יוכל להצטרף לכל פוליסה בנפרד ללא תלות בכיסויים אחרים, והוא אף יוכל לבטל כל פוליסה מבלי שיהיו לכך השלכות על ביטוחים אחרים שנרכשו על ידו. 

בסופו של יום, על מנת לבנות תיק ביטוחי אשר יעניק לכם את הכיסוי הביטוחי לו אתם זקוקים במחיר הנמוך ביותר, עליכם לסמוך על חברה מומחית שתשים אתכם בראש מעייניה ותעשה הכל על מנת להעניק לכם את השירות הטוב ביותר, כמו חברת פסגת פיננסים. לייעוץ אישי צרו עימנו קשר ונשמח לסייע. 

Share On:

Related Post

Subscribe to our

weekly email newsletter!

Subscription Form
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support